Bella Italija

Torino

Nakon 3500 prijeđenih kilometara, mogu reći da sam zaljubljena u Italiju. Krenut ću redom kako smo išli i kako smo upoznavali tu prekrasnu zemlju. Prvi dio je bio sjeverna Italija. Krenuli smo od Torina tamo suprug ima bratića. vrijeme bilo nešto promjenjivije,  čak nas je uvečer uhvatila i kiša ali taj prekrasni grad koji je nekad bio prijestolnica Italije pokazao je sve svoje čari. Tamo smo pojeli možda i najbolju pizzu i družili se sa suprugovom obitelji.

Milano

Zatim nas je put vodio u Milano, do kojeg smo prošli pored velikih polja riže i kukuruza i tad sam saznala da su dijelovi pored Milana, one ravnice, sve ustvari podvodne ali i ispresijecane kanalima za sigurno navodnjavanje, su plodno tlo za rižu. Kad sam to mami spomenula, ona kaže da je i Jelas nekad bio polje riže. E, to nisam znala. U Milanu smo imali kratko vrijeme za obilazak znači obišli smo katedralu, par trgova i provezli se gradom jer smo tamo došli zato što sam suprugu za godišnjicu braka uplatila vožnju Lamborginija po jednoj od poznatih staza u okolici Milana. Njemu je to naravno bio izuzetan doživljaj jer je ljubitelj vožnje i dobrih automobila.  Noćili smo u jednom malom hotelčiću na  San Siru  gdje smo otišli na večeru, nasumice odabravši jedan restoran, ispostavit će se baš pravi talijanski, za domaće goste i sa izvrsnom ponudom jela. Odabrali smo naravno špagete, muž je jeo ( to sam prvi put vidjela, mada smo bili u Đenovi 1992.mjesec dana i doista probali razne ekstravagancije) špagete s malim lignjama, a ja sa školjkama. Izvrsno pripremljeno! Ne baš jeftino, vino i bakšiš i sve zajedno, ali izvrsno. Ujutro samo obišli kratko i stadion koji je bio nedaleko od hotela u kojem smo bili smješteni i tada smo ustvari krenuli na putovanje koje su nam organizirala djeca.

Kako smo mi veliki avanturisti, mi smo sebi to malo proširili, pa smo na put do Firence krenuli preko Genove uz  sredozemno more i obišli Cinque Terre. To su poznatih 5 sela koja se nalaze na strmim liticama sa živopisnim kućicama na njima, koje su nadaleko poznate. Obišli smo samo jedno od tih sela jer put je vrlo sport i pun krivina, a do nekih sela se može doći u stvari samo vlakom. Uglavnom bilo je prekrasno. To jedno živopisno selo koje je cijelo mirisalo na limun, kojem je čini mi se zaštitni znak. Probali smo i temperaturu Sredozemnog mora, koja  je bila još uvijek za kupanje. Dan je bio topao i vrijeme je bilo idealno za šetnju, a i hrabri se kupali. Tamo smo probali neke od lokalnih specijaliteta, njihove focaccia i neke neobične pite koje nisam još nigdje vidjela , ali nisu nas razočarali . Iz Cinque Terre  smo krenuli  da obiđemo i slavni kosi toranj u Pisi .

Bilo je toplo sunčano s nešto vjetra i uživali smo u pogledu na taj kosi toranj. Fotografirali se naravno kao i svi tamo držeći ga rukama ili leđima ili slično. Mogu reći da čitajući zapise prije polaska, da ustvari nema ništa osim tog tornja baš posebno za vidjet, ne mislim tako. Grad je jako lijep i živopisan, trebalo bi ga i malo bolje obići.  Dalje smo nastavili put ka našem cilju, ka Firenci koja u stvari nije jako daleko, nekih 60 km. Tamo smo došli predvečer u hotelu u kojem su imali smještaj. Sa krova hotela je pucao pogled na veliki dio grada, iz naše sobe na rijeku. To večer smo samo malo prošetali po kvartu u kojem smo bili,   uz rijeku,  jedna lijepa lagana šetnja.

Firenca

Ujutro po buđenju i poslije doručka, naravno u udobnu obuću i put pod noge. Sve je dobro  povezano. Sjeli smo na jedan autobus, iako nismo na kraju znali da ustvari taj centar i nije tako daleko prošli smo tih par stanica izašli. Obišli smo sve što se u Firenci uopće može obići.  Znači katedralu, sve znamenitosti koje su kojih je bezbroj samo na nekoliko slika vidjet ćete par dijelova,  kuću obitelji Medici, most Ponte Vecchio i dijelove grada koji su koji govore o bogatstvu ( kolijevka bankarstva) i umjetnosti koja se tu stvarala. Trg kipova, veliki trgovi na kojima su prekrasne crkve i katedrale i slično. Naravno pojeli smo i ukusan ručak najpoznatiju  bisteca fiorentina, popili dobro vino nakon kojeg sam ja morala malo odmoriti.  1,5-2 dl vina, to je meni već gornja granica. ( Nakon Italije malo sam podigla domet. Polako mogu svladati i 3 dl dobrog vina). Vratili smo se u hotelu predvečer, malo odmorili istuširali i onda u večernju šetnju na večeru gdje smo jedan dio koji smo obišli po danu, obišli uz večernja svjetla. Firenca je lijepa i radnim danom uz večernja svjetla, opet puna i živa. Večerali smo neke prekrasne sendviče koji su specifični za taj kraj znači u focaccia stavljaju meso svinjetine, rolano cijelo kao što je kod nas u zadnje vrijeme ima, bez kosti i onda tanko režu i stavljaju u sendvič kao i njihove salame po kojima su poznati .

S umacima, a mi smo probali različite i ljuti,i blagi. Bilo je lijepo i ukusno, a večer  je bila ugodna i topla tako da smo nakon šetnje vratili se u svoj hotel. Ujutro smo krenuli put Rima, ali i na tom putu smo odlučili stati obići dio prekrasne Toskane. Odlučili smo se običajno poznato selo po svojim tornjevima.

To je San Gimignano koji je poznat po nekada  44 tornja od kojih su sada ostali čitavih četrnaest. To mjesto očarava svojim uskim uličicama prekrasnim dućanima i atmosferom koja je živa, vesela i razdragana. Mjesto je poznato i  po najboljem sladoledu na svijetu, jer ta slastičarnica je zadnje dvije godine prvak u svijetu po kvaliteti sladoleda, a također je bila prije nekoliko godina dvije ili tri godine zaredom također prvak. Poznati su po sladoled od mente, ali i po različitim sladoledima, po različitim ukusima. Probali smo sladoled  i moram reći, sad imam s čime uspoređivati sve sladolede. Tako dobar sladoled još nigdje nisam jela!  Ja inače nisam veliki ljubitelj sladoleda, ustvari volim pojest dobar sladoled, ali ne da bi mi bio prvi izbor kad su slastica u pitanju, tako da me nije lako sladoledom očarati. Sladoled moram reći da nije ni skup jer smo izabrali veliki kornet koji je koštao 6 eura, ali u kornet ide pet različitih vrsta sladoleda koje vade lopaticom i koji možemo reći da su velike kuglice sladoleda. To nam bilo i ručak, jer poslije toga zbilja nismo imali potrebe razmišljati o bilo kakvom jelu, a kad se iznos preračuna u kune, to znači kao jedan prosječan sladoled kod nas na moru, koji se ni okusom, ni kvalitetom ne može ni porediti, jer je to sladoled bez imalo kemije prirodan, jednostavno se osjeti da je to nešto drugo. Obišavši taj gradić nastavili smo put Toskanom i onda Umbrijom da bi došli do Lacija u kojoj se nalazi i glavni grad Italije, Rim. Došli smo u predvečerje i smjestili su u svoj hotel iz kojega smo izašli u večernju šetnju. Malo da obiđemo kvart u kojem smo smješteni, pojeli izvrsnu pizzu u lokalu gdje se izvlači papirić s brojem kao u bankama kod nas, a pizza se prodaje na kg. Fantastična, a sve te kombinacije ćemo zajedno proći u nekom narednom periodu.
A sutra, sutra nas čeka Rim,a o tome ćemo u idućoj kolumni. Tek poslije o utiscima.
Sada i recept, naravno, nešto talijansko, iako je počeo Oktober fest, ove godine je Festa alla Italijana!

Focaccia

Poznata talijanska " pogača" koju nije teško napraviti a možete je uvijek začiniti nečim drugim. Uz meso ili ribu s roštilja, razna variva a i sama, ukusna je i uvijek radost svima. Pravila sam s miješanim brašnom i nije puno narasla, baš ova za slikanje, ali je bila mmmmm...

Jednostavno.

SASTOJCI:

500g brašna ( pola meko, pola oštro; ja sam pravila s bijelim i dodala 1/4 raženog i 50 g heljdinog brašna)

1 kocka kvasca (40g)

maslinovo ulje

1 režanj češnjaka

fetta sir

krupna morska sol po želji

PRIPREMA:

Prosijte brašno u zdjelu, dodajte sol, promiješajte. U sredini napravite rupu i germu izmrvite u komadićima, malo šećera pospite preko germe. Prelijte kvasac toplom vodom i pustite da se otopi. Sve sastojke umijesite iz sredine prema van u glatko tijesto, s nastavkom za tijesto.

Tijesto, prekriveno najlonom ili toplom vlažnom krpom, ostavite na toplom dok se volumen ne udvostruči, oko 30-40 minuta. Tijesto još premijesite,pa razvaljajte na debljinu 1-2 cm pa stavite na namazani lim u obliku kojem želite peći. Ružmarin istucite batom, da pusti aromu, grubo pokidajte, stavite u zdjelicu i pomiješajte s 1 dl maslinovog ulja, i češnjakom protisnutim kroz persu za češnjak. Pomiješajte. Premažite s time pogaču, pa na nju stavite masline i kockice fette. Ako želite pospite s malo krupne soli, iako se to zbog zdravlja ne preporučuje. Ja sam pravila sa fettom, iako je klasični recept bez nje, ali možete praviti po želji. Ako vam je ružmarin prejak, možete staviti neki drugi začin, origano, timjan, a ako volite bosiljak, njega se stavlja na pečenu focacciu. Poznata je i ona s lukom, a sama je osnova za sendviče. Pecite kada lijepo naraste na 180°c oko 20-25 min. dok ne porumeni.

Tiramisu

Najbolji desert koji se može zamisliti! A tako ga je lako napraviti. Sreća što Mascarpone nije baš jeftin i znamo koliko ima kalorija, pa ga ne pravimo tako često. Ovaj sam recept dobila davno u Nemačkoj kao doneseni iz Italije, original. Nedavno mi je prijateljica potvrdila da se baš tako pravi u Italiji. Pa evo, za pravi talijanski užitak, pripremite....( isprobano u Italiji, meni je ovaj bolji, ali nisam probala neki domaći tamo, to idući puta i znam kod koga!)

Jednostavno.

SASTOJCI: ZA 4 OSOBE

3 jaja ( pazite da su sigurno svježa )

50 g šećera

20 g meda najbolje lipa

125-200 g piškote

1 velika šalica kave ( ekspresso ili dr.)

2 cl ruma

250 g Mascarpone

kakao

PRIPREMA:

Žumanjke sa šećerom tucite u čvrstu bijelu kremu. Dodajte med i dalje tucite. Pomalo dodajte Mascarpone i ulijte rum. Bjelanjke ulupajte u čvrsti snijeg i žlicom dodajte po malo lagano umiješajte lopaticom.

U dublju posudu za služenje ( obično pravim min. duplu mjeru, pa pravim u većoj vatrostalnoj posudi ) ili većim čašama, poslažite piškote, prelijte sa ohlađenom kavom ( cca pola šalice ), pa ulijte pola kreme, postupak ponovite i gore poravnajte masu. Ohladite. Prije služenja pospite kakaom.

[gallery columns="5" ids="108668,108669,108670,108671,108672,108673,108674,108675,108676,108677,108678,108679,108680,108681,108682,108683,108684,108685,108686,108687,108688,108689,108690,108691,108692"]